Intro...

Assalamualaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh...

Selamat Datang ke BLOGGERMANIA!!


20/08/2010(Tarikh Blog ini mula-mula ditulis)

Saya sebenarnya tak tahu kenapa saya wat blog ni..?? Entah.. Mungkin sebab tengok byk blog2 kawan2 n daripada blog jg sesetengah orang mecari sumber pendapatan sampingan.. tergerak plak hati ini untuk buat blog ni... Kepada blogger2 yang di hormati... saya tak ade ape2 yang hendak di pertunjukkan sebenarnya... tapi ape2 hal korang berkunjung lg ke blog saya ini akan datang... wat mase sekarang ni... otak masih buntu nak wat ape ngan blog ni... saya akan cube mengupdate blog ini setiap minggu dengan benda2 yang lain dari yang lain... InsyaAllah... Kepada bloggers2 sekelian.. Selamat maju jaya diatas ape saje yang anda lakukan.. PEACE!!

* Nak dapat RM1,200 dan emas??! Sila wassap k.. Peace!!

Wassap#: +601132529979






Sunday, October 10, 2010

Hari Pertama Kerja

   Mulalah babak kehidupan aku sebagai pekerja CT untuk hari itu. 16 Desember 2006 aku mula bekerja di CT. K Mel 'tour' aku 1 hospital. Dia tunjukla mane HR, Cafeteria, Kawan2 dia org jordan, south africa sumela.. keje nurse la. yang tak bestnye keje kat luar negara ni.. kite nak bercakap dalam bahasa malaysia cukup punye susah.. asyik2 cakap inggeris jek.. mane tak nye.. orang malaysia tak banyak kat tempat keje aku ni. yang paling banyak orang filipina.. dalam hospital aku je separuh org filipina keje kat sini.. dalam 600 orang.. pergh banyak gile... orang malaysia dalam 34 orang je itu pon mase tahun 2009 punye statistik.. skang ni tak taula aku ade bape orang..

Aku dari dulu sampai skang keje kat TBI (traumatic brain injury) unit.. mase mule2 lu ade la jap keje kat stroke selama 2 bulan.. pas tu terus pindah ke TBI unit... mase aku mula2 masuk pon TBI unit ni baru buka 2 minggu... Pt pon tak ramai mase tu.. skang ni jgn ckap la.. penuh je wad setiap bulan.. TBI unit ni ade 26 katil... penat gile kalau hari ni kite discharge pt,, pastu esoknye ade new evaluation plak.. letih letih... skang ni kat TBI unit ade la dalam 5 orang OT, 3 PT, 2 PTA, n 1 Rehab Tecnician. kira okla keje skang.. keje kena bahagi pt.. kalau dah byk pt, kena bg kat org lain.. aku pon tak nak byk pt...

Cam skang ni aku keje ngan multi nationality.. kat unit aku ni ade Malaysia, Filipina, Kenya, Jordan, Saudi.. macam perangai bole tengok.. aku paling menyampah ngan orang kenya.. pemalas nak mampos,, sket2 ikut polisi prosedur.. masalahnye polisi prosedur pon tak betul,, nak ikut ape!!.. kalau pt yang susah tu.. seboleh2 dia tak nak.. tapi kadang2 dia kena amik pt teruk padan muka dia... skang ni aku yang kena amik pt teruk2.. aku dapat 1 la skang ni Totally dependent.. tp masalahnya dah 1 tahun dah duk kat TBI ni.. tak ade ape2 perubahan.. tp tak pela.. mak pt nye pon ok.. bole tahan lg la...

No comments:

Post a Comment