Intro...

Assalamualaikum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh...

Selamat Datang ke BLOGGERMANIA!!


20/08/2010(Tarikh Blog ini mula-mula ditulis)

Saya sebenarnya tak tahu kenapa saya wat blog ni..?? Entah.. Mungkin sebab tengok byk blog2 kawan2 n daripada blog jg sesetengah orang mecari sumber pendapatan sampingan.. tergerak plak hati ini untuk buat blog ni... Kepada blogger2 yang di hormati... saya tak ade ape2 yang hendak di pertunjukkan sebenarnya... tapi ape2 hal korang berkunjung lg ke blog saya ini akan datang... wat mase sekarang ni... otak masih buntu nak wat ape ngan blog ni... saya akan cube mengupdate blog ini setiap minggu dengan benda2 yang lain dari yang lain... InsyaAllah... Kepada bloggers2 sekelian.. Selamat maju jaya diatas ape saje yang anda lakukan.. PEACE!!

* Nak dapat RM1,200 dan emas??! Sila wassap k.. Peace!!

Wassap#: +601132529979






Friday, August 20, 2010

Hari-hari pertama keje di Arab Saudi

Sekarang ni baru la ade sket idea nak wat ape ngan blog ni... Pada mulanye nak wat cam satu forum besar2an... Almaklumlah.. nak cepat kaya... dengan cara cam ni kita bole menambahkan sket pendapatan melalui forum2 yang memberangsangkan.. tapi fikir punye fikir.. wat blog personal pon dah memadai dah... tak payah nak poyo2 wat forum besar2... Blog ni kire cam aku punye dairi la... korang bolela bg pendapat n pandangan tentang blog aku ni... aku ni baru setahun jagung dalam ber 'blogging' ni..

Sekarang aku rase nak ceritakanla pasal ape aku bole keje kat arab ni... Sebenarnye aku langsung tak nak keje arab saudi ni.. seboleh-bolehnye memang tak nak... mase aku dah keje kat PPUM lu aku mmg cakap kat kawan2 aku yang aku xnak keje arab... Yela kan.. kite mane la tau ape yang diorang fikirkan dan reaksi diorang dengan pendatang ni.. macam2 aku fikir... ape diorang fikir tentang orang asia tenggara cam aku ni, camne cara diorang berbudi bahasa, budaya yg cammane diorang ade, same ke budaya diorang ngan dudaya melayu ni, diorang cepat mengamuk ke, diorang suke bergurau ke, macam2 lagi la..

Sampai waktu yg di nanti telah tiba.. aku kena berangkat ke arab Saudi untuk bekerja cari sesuap nasi untuk hidup.. Cewwwah ayattt... Mase bersiap2 tu mmg seronok nak g ke KLIA... Aku la orang yg paling seronok.. Isteri aku muke sedih je.. cam xnak lepaskan aku je.. Nak wat cam ne kena jugak g keje arab... Aku dah tak keje 5 bulan sebelum tu nak sara diri aku n keluarga aku.. tak tentu hala di buatnye... dengan isteri aku gugurnye, duit hutang tak bayarnye, midi hi fi aku gadaikan.. Huh.. tak boleh bayangkan aku sekarang ni... memang tersekasa aku n keluarga mase tu... Aku berdoa sangat aku takkan jadi cam tu lg.. tak sanggup aku lihat isteri aku hidup susah lg..

Mase waktu nak boardingla yang paling seksa.. Aku bersalam2 ngan Ibu n Ayah aku, Mak Mertua n adik beradik ipar aku, Mak2 n bapak2 sedara aku dan yang last sekali aku bersalaman ngan isteri aku.. detik itu yg paling sedih aku rase.. aku rase nk nangis... tapi tahan.. aku lihat isteri aku pon tak nangis waktu tu.. Aku bercakap dalam hati.. Kuat jugak semangat isteri aku ni... rupe2nye lepas je aku bertolak naik keretapi ke bangunan pulau kat KLIA tu.. Isteri aku nangis dalam keta kluarge dia... Tu la dia... Pompuan tetap pompuan.. walaumacam mane keras sekali pon hati dia.. lembut jugakk..

korang tengokla lu gambar aku kat arab ni dulu... baru aku sambung nnt k..


Majlis perpisahan Uma yang akan melahirkan anak di Malaysia. Di Al Mas Restaurant (makanan india).

Di dalam Al Haram Mall di Riyadh Centre. Dania jap tido jap jaga mase kitorang tengah seronok shopping.

Isteri ku seronok membeli belah kat Al Haram Mall ni. Hage2 baju sumenye berpatutan n bole kate murah gakla.

Bergambar kenangan bersama penjaga pesakit Taufik sebelum dia balik terus ke Indonesia untuk bertemu anak dia. Sebelum dia balik ni, anak lelaki dah 2 minggu meninggal dunia. Keluarganya tak beritahu pon kematian anaknya. Mereka bg alasan tak nak dia susah hati.

Majlis berbuka puasa di Granada Compound di Riyadh tahun 2008. Dari Kiri: Hairi, Roshaizah meriba Dania Tasneem, Nana and Loga.